etterbursdagsbarn

Som egentlig alle burde vite, så hadde jeg bursdag i går! Nå er jeg 21 år gammel. Jeg føler meg ung og fortsatt for gammel. Jeg kan endelig kjøpe sprit, og drikke meg full i Amerika. Og kjøpe gevær og pistol. Ikke at noe av det er særlig hendig, men jeg får i hvert fall lov. Feire var ikke akkurat noe jeg gjorde spesielt, men jeg fikk presanger og spiste sjokolade. Jeg fikk 3 bøker, et gavekort, penger og en frosk. Jeg er fornøyd. Nå som jeg endelig er ferdig med kuren tok jeg den helt ut og puttet honning i teen min! Oi oi, er jeg ikke vill. Før magedansen kjøpte jeg meg også en pose full med sjokolade av diverse sorter som jeg har savnet. Men jeg klarte å styre sukkerbehovet mitt, og spiste ikke alt på en gang. Noe selvdisiplin har jeg da lært de siste ukene.

 Her har det vært veldig fint og varmt vær frem til i dag, hvor det har regnet mesteparten av dagen.  På torsdag fikk Heike besøk av Heike fra England, og hun ble til søndag. Lørdag kveld feiret Karin bursdagen sin (mai er en ordentlig bursdagsmåned), og det var så mye god mat der at jeg spiste til jeg ble overmett.. og så spiste jeg litt til.

På kino har jeg sett den nye versjonen av Robin Hood, som var bedre enn jeg hadde forventet, I Love You Phillip Morris, som var fantastisk morsom og anbefales videre, og A Serious Man med Colin Firth, som var både fin og trist på samme tid. Helgen før så jeg Cirque du Soleil (solens sirkus) som er en sammling av mer eller mindre verdens flinkeste akrobater. De lager utrolige sceneshow, syr egne kostymer, komponerer egen musikk og lager historier mens de utfører fantastiske kunster. Jeg fikk snusen i dem for ca. 2 år siden, og har villet se et av showene deres siden den gang. Et ønske har altså gått i oppfyllelse. For de nysgjerrige foreslår jeg å gå på Youtube og søke på cirque du soleil. Enkelt og greit. Showet jeg så het Varekai. Dessverre var det ikke lov å ta bilder, men jeg kjøpte et programm (for 9 euro!) for å kunne huske kostymene og akrobatene bedre. Veldig mange av dem er russiske. 

Til lørdag skal jeg på Pink-konsert, fordi Heike fikk en haug med gratisbilletter. Håper det blir bra.

Published in: on 26.05.10 at 3:26 pm  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://voodoobaby.wordpress.com/2010/05/26/etterbursdagsbarn/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLegg igjen en kommentar

  1. var på youtube, cirque du soleil er fantastiske! Lucky you!
    Pink blir bra – har «Please don´t leave me» på hjernen…….

  2. Har også sett Philip Morris. Morsom og litt sjokkerende. Fantastisk homserolle av Ewan MacGregor.
    Nesten utrolig at filmen er baser på en sann historie.


Legg igjen en kommentar

