livstegn

Hei, og takk for sist. Og hva har skjedd siden da? Jo, min kjære mor ble med meg tilbake til Tyskland. Det var på tide. Jeg prøvde så godt jeg kunne å vise henne Köln, vi danset magedans sammen, drakk kaffe, dro på oppdagelsestur i Bonn og jeg viste henne en liten bit av hverdagen min her i Weilerswist. Den uken gikk så utrolig fort over, og jeg tok nesten ingen bilder. Men vi var i hvert fall veldig heldige med været. Når vi var inne, regnet det. Når vi var ute, skinte solen. Mamma dro på en søndag. Den nye uken brakte med seg håndverkere, kur og vulkanutbrudd. Håndverkerne er her for å fikse taket på skuret og uteplassen bak i hagen. Bedre sagt, så bygger de et helt nytt et. Kuren er egentlig noe Heike og Lara hadde tenkt til å holde på med, men jeg slang meg på for støttens skyld. Vi får ikke spise noe med hvitt mel eller sukker i, alkohol eller svinekjøtt (det siste er ikke akkurat et stort problem for oss). Jeg merker at jeg savner søtsakene, men drikker juice og spiser tørket frukt og noen kjempegode dinkelkjeksgreier i stedet. Alltid, når jeg skal noe sted, må jeg ta med meg matpakke, for det er jo umulig å få kjøpt noe uten hvitt mel når man er i byen. 6 uker skal kuren vare. Jeg har 4 uker igjen.

Ellers er våren her. I dag er det ca 25 grader ute. Helt utrolig. I morgen kveld kommer pappa på besøk. Jeg er glad for at vulkanutbruddet ikke lenger er noen fare. Det ville vært utrolig synd hvis han ikke kunne komme. Jeg skal fylle en koffert full med ting, som pappa da må ta med seg hjem igjen. Det har også blitt bestemt at jeg drar hjem i slutten av juli. Merete, min beste venn, kommer en ukes tid, og så drar vi sammen hjem. Jeg gleder meg utrolig allerede. Både til besøk, og til å komme ordentlig hjem igjen. Ellers har det vært ganske rolig her. Jeg har vært i den botaniske hagen, hvor alt blomstrer og er grønt, og i museum Ludwig, hvor jeg har sett malerier og skulpturer av blant annet Dali, Picasso og Bacon. Jeg har også lest en del Asterix og Obelix de siste dagene, fordi Neele har fått låne en del av faren sin. Fortsatt like morsomme som før. Jeg håper dere kan unnskylde for den lange bloggepausen min. skal prøve å skjerpe meg. Håper alt er vel der hjemme.

Forresten, har noen av dere hørt om www.hubblesite.org før? Veldig spennende side, med helt utrolige bilder! Bare et lite tips til dem som er like fascinerte av verdensrommet som meg.

På grillmiddag hos Karin og Martin (Heikes bror).  

Vårblomst i Bonn.

Published in: on 29.04.10 at 10:29 am  Comments (5)  

The URI to TrackBack this entry is: https://voodoobaby.wordpress.com/2010/04/29/livstegn/trackback/

RSS feed for comments on this post.

5 kommentarerLegg igjen en kommentar

  1. Så nydelig kirsebærblomst – fra da vi var der?

    • fra Bonn, ja.

  2. Aftenposten hadde Hubblebilder – feiret noe – sett en del av dem der – naturen slår fantasien igjen….
    Fant Sushi og Maki på Coop, duverden!

    • maki er en type sushi, bare så du vet det :p

  3. Venter med spenning på noen av de 250 bildene du tok i Luxembourg og Mosel-dalen:-)


Legg igjen en kommentar

