long time, no words

Oi, nå har jeg vært slem og glemt å blogge igjen. Egentlig ville jeg fortelle dere om den ekstremt stormige (haha, tysken sniker seg inn her) søndagen jeg hadde i Köln, som viste seg å være Xynthia, som var grunnen til rundt 50 dødsårsaker rundt om i Europa. Men det ble glemt.

Det jeg kan si, er at takstein fløy og trær brakk om hverandre og landet overalt. Jeg fikk heldigvis ikke noe å hodet. De måtte sperre av hele området rundt domen, fordi derfra kunne hva som helst komme flygende ned. Jeg hadde følelsen av at noen dyttet meg fremover når jeg gikk i medvind. Ubehagelig. På veien hjem begynte det i tillegg å regne. Kjempekult. Men jeg kom meg helskinnet hjem. Leste om hvor ille det faktisk hadde vært i avisa dagen etter.

Lørdagen før var jeg i Euskirchen og fikk en ny tattoovering. Den må få en liten overhaling (som ofte er vanlig), men ellers er jeg veldig fornøyd. Den kan tittes på når jeg kommer hjem. Den lørdagen hadde vi også besøk, og på kvelden laget vi karibisk kylling med banan.

Forrige helg var jeg først i Köln og brukte penger. På ting jeg trengte, altså. For det meste. Lørdag kveld følte jeg meg übel, og søndag ble jeg bare hjemme. Tok en liten tur ut i sola, men vinden var sterk og veldig kald, og jaget meg raskt inn igjen. Siden resten av familien var ute, satt jeg alene i stua, så på film og åt en halv sjokoladeplate. Jeg hadde en veldig dårlig dag. Men sånn er det noen ganger.

I dag skulle vi egentlig på lit.cologne, en litteraturfestival som går over en uke. Det ble dessverre avlyst, men av gode grunner; i morgen tidlig drar vi nemlig til Holland, Lara og Heike skal se på et universitet, og så blir det sightseeing og shopping. Neele og tante Karin blir også med. Tror jeg kan bli fint. Nei, jeg vet ikke hvilken by vi skal til. Nei, det blir ikke Amsterdam.

Ellers har jeg begynt å forberede kofferten min for hjemreisen. Den blir full. Jeg har begynt å strikke skjerf, ikke for skjerfets, men heller for strikkingens skyld. Leser også en veldig spennende bok som heter Barnetyven. Handler om Peter Pan i nåtiden, og hvordan øya han bor på (som er Avalon) holder på å dø, fordi de voksne har klart å komme seg dit. Forfatteren, Brom, har også fattet en bakgrunnshistorie for Peter, noe jeg er veldig glad for, for jeg har alltid lurt på hvordan Peter Pan egentlig ble den han ble. Foreløpig er det passe tilfredsstillende. Boken handler også om Nick, den siste gutten Peter “bortførte”, som prøver å tilrette seg djevelbarna, Peters lille klan. Grunnen til at han blir kalt barnetyven er fordi han tar med barn som ikke har noen andre å gå til; misbrukte og alene, med store, uløselige problemer. Det er mye trist i boken, men jeg håper på et happy end.

Nå er det faktisk bare en uke igjen, så flyr jeg! Gleder meg ufattelig mye! Bare så dere vet det. Forresten, den 4. April flyr jeg ikke alene tilbake til Tyskland. Mammaen min blir med meg. Er på tide at hun også kommer på besøk. Den uken er Neele hos en venninne og Heike må jobbe, så jeg har generelt sett fri.

Helt til slutt: har noen andre sett men who stare at goats? Hvis den fortsatt går på kino, foreslår jeg at dere går og ser den. Jeg syns den var utrolig morsom, merkelig og egentlig bare veldig underholdende og severdig. Virkelig. Ewan Mcgregor (en personlig favoritt) og George Clooney er festlige sammen. Og Jedi-referansene gjorde meg ekstra lykkelig. Men for å bli det, må du være star wars-fan.

Helt, helt til slutt: rariteter fra Tyskland.

Du kan få kjøpt yoghurt med popcornsmak. Jeg smakte, den var faktisk veldig god. Og den smaker Popcorn. Vi hadde også en med maissmak, men den har jeg ikke turt å åpne ennå.

Raritet nr. 2: koffeinshampoo! Jeg var på nippet til å kjøpe den, men kom på at jeg ikke trengte shampoo for hva den nå var godt for igjen. Likevel, jeg ble meget fascinert. Unnskyld det uskarpe bildet. Var i butikken og litt nervøs for hva betjeningen ville si om at jeg tok bilder av produktene deres.

Published in: on 12.03.10 at 11:34 am  Comments (4)  

The URI to TrackBack this entry is: https://voodoobaby.wordpress.com/2010/03/12/long-time-no-word/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 kommentarerLegg igjen en kommentar

  1. Hahaha, koffein-shampoo er virkelig det jeg trenger i livet mitt føler jeg. Niiiice. Plus tur til Holland høres ikke helt feil ut. Tror jeg har mellom-landet der, men jeg husker egentlig bare tresko i en butikk på flyplassen XD Tror jeg må laste ned geite-filmen sånn omtrent akkurat nå (mens jeg husker det +.+), den ble tatt av kinoen så raskt her at jeg ikke fikk snudd meg rundt, as per usual.

  2. = d bra med hypert hår?

    • det tok meg lang tid før jeg skjønte hva det var du mente. hår+koffein=hyper. hehe 🙂

  3. Men who stare at goats gikk to dager i Moss. Det samme gjore A serious man (Cohen-brothers). Slam na få med seg slike filmer i Moss må man bokstavelig talt stå klar i startgropa. Så da blr det vel DVD.
    Heter forøvrig stormfull på norsk:-)
    Morsomste adjektiv jeg har hørt på tysk er forøvrig «schokoladig». Det blir vel noe slik som «sjokoladete».


Legg igjen en kommentar

