Film og foto

Jeg er heldigvis blitt bedre og bedre for hver dag som har gått siden søndag. Det hjalp å holde seg hjemme i helgen, selv om det ikke er det mest spennende å gjøre. På mandag så jeg The Imaginerium of Dr. Parnassus. Den var utrolig bra, med en overraskende slutt. Heath Ledger, Johnny Depp, Colin Farrel og Jude Law (riktig nok en gammel en :p*) i en og samme film; tror mange kvinner har priset seg lykkelige der. Den er i alle fall verdt kinoturen.

I går tok jeg meg en rask tur til Köln, hvor jeg leverte den første filmrullen min. Før jeg dro tilbake til Tyskland, fikk jeg nemlig låne mammas gamle, fine Pentax-kamera. Hun gav meg også en haug med gamle filmruller som jeg prøver ut. Den første leverte jeg, som sagt, i går. Jeg fikk den også raskt igjen. En del av bildene var ødelagte, men det var nok min egen feil. Det gjør meg ingenting, dette var bare en test. Jeg har nå satt inn en ny rull, og tenker å ta med meg kameraet neste gang jeg drar ut på en lengre tur. Jeg har scannet de tre bildene jeg syns ble finest og mest spennende og lagt dem ut her. Jeg liker lysforskjellene og den «gamle» looken bildene har fått.  

Gross-Vernich i det fjerne.

De flotte fingerneglene mine.

Ernie i bakgrunn og Figaro i fokus.

*Intern spøk.

Published in: on 21.01.10 at 6:59 pm  Comments (3)  

The URI to TrackBack this entry is: https://voodoobaby.wordpress.com/2010/01/21/film-og-foto/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 kommentarerLegg igjen en kommentar

  1. Fine!! Særlig på «Gross-Vernich i det fjerne» synes jeg du har fått til et uttrykk – gammelt som du sier selv – det fungerer virkelig bra – Figaro er helt «spacy» – merkelig ullent uttrykk – keep up the good work! Morro at gamle teknikker holdes i hevd. Det er litt for lett med redigering av digitale, alle kan osv……

  2. Det første bildet er helt nydelig, ser ut som et gammelt postkort ❤

    Tror ikke vi har fått den filmen på kino her ennå. Hmm, må undersøkes. (Men ting blir da bedre med årene, gjør de ikke? Høhø.)

  3. Fortsatt ganske hvitt, ser jeg. Enig med Iddy, at det ser ut som et gammelt julepostkort, særlig med kirken. Kan bli reilgiøs av mindre, hvertfall en times tid på julaften:-). Artig med linjen mellom jordet og bebyggelsen er helt snorrett. Gleder meg til flere bilder. Svart-hvitt gir en helt annen stemning.


Legg igjen en kommentar

