eple- og ullmarkedet

Glemte helt å skrive om helgen som var. På lørdag hadde Neele bursdagsfest i skogen. Jeg stakk til Köln og kjøpte meg en deilig flisjakke (se forrige blogg) og et par andre saker som jeg savnet. Ny wetliner, for eksempel. på søndag hadde jeg egentlig tenkt meg til Brühl, for endelig å se på dette fantastiske slottet (som jeg ennå ikke har fått sett på! Dumme været..), men jeg forregnet meg med bussen. Så jeg ble i stedet med på et eplemarked ca. ti minutters kjøring unna. Der var det ikke bare epler, men også ull, geiter og honning. Det var lettere steinersk og meget tysk. De hadde masse smaksprøver, gjetehundkonkurranse, saueklipping, kappspinning, blomsterhage, og boder hvor du kunne kjøpe garn, ost, epler, honning, kaker, mat osv. Vi var heldige med været og hadde egentlig en fin dag, selv om noen barn forsvant nå og da. Heike vant 3 kilo epler. Vi var 2 voksne, 4 unger og en midt i mellom (meg). Jeg ville egentlig steke pinnebrød, men da vi kom frem til bålet, hadde de ikke mer deig igjen…

Heike tok bilder, men siden hun er i Frankfurt på kur, kan jeg ikke legge ut noen.

I dag hadde jeg også egentlig tenkt meg til Brühl, men pent vær varer visst ikke lenge. Så jeg baker bananbrød i stedet, og rydder og vasker litt i huset. Jeg har ikke tenkt til å la dette bli en typisk bake-blogg, men det lå tre modne bananer her som jeg måtte bruke til noe. Tadaa, bananbrød.

Tja, jeg får vel kanskje begynne å gjøre noe nyttig straks..

Published in: on 16.10.09 at 10:39 am  Legg igjen en kommentar  

The URI to TrackBack this entry is: https://voodoobaby.wordpress.com/2009/10/16/eple-og-ullmarkedet/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar

