Klein-Vernich

Dagene går her i Tyskland. På fredag var jeg en tur på en irsk bar med karaoke (nei, jeg sang ikke) og på søndag var jeg i dyrehagen og tok masse bilder. Jeg har også vært med på å høste sukkerroer fra hagen (et lite prosjekt for avisen Heike og to venninner hadde). I dag gjør jeg endelig noe jeg har tenkt på siden jeg kom; nemlig å blogge bilder av Klein-Vernich og omegn. Slik ser min hverdag ut.

La oss begynne med gaten jeg bor i. Slik ser huset ut. vinduet øverst til høyre tilhører rommet mitt. klein-vernich (8)

Dette er Müdderheimersstrasse. I enden av veien ser man huset vårt. klein-vernich (7)

Dette er samboeren min, Ernie. Han pleide å sove oppe på kofferten min til jeg ikke tillot det mer. Da fant han ut av at PCen min helt sikkert var en behagelig gjenstand å legge seg inntil. Noen ganger sover han også i fotenden av sengen min. Det fantes en gang en Bernt også, men han er dessverre død. Figaro, katt nr. 2 i husstanden er litt mer sjenert, derfor har jeg ikke fått tatt et bilde av ham ennå. ernie

Dette er forresten vesla som jeg passer på. Jeg sminket henne da hun ville være hippie og danse for meg til sangene fra HAIR. Kostymet hennes var egentlig mer utspekulert, men etter 3 forestillinger blir de fleste litt varme. hippie-neele

På vei til bussen eller til Neeles skole går jeg ofte forbi dette huset, som visstnok er det eldste i Weilerswist. Det har til og med fått inngravert en bønn om beskyttelse fra Gud over døra. klein-vernich (6)

Videre går turen langs åkrer og noen særdeles swiste kuer :p klein-vernich (1)

Forbi kuene fører veien over en liten bro, og 2 minutter unna ligger skolen til Neele. 2 minutter til, og man er ved busstoppet. Alt i alt tar det ca 10 minutter å gå til skolen. 15-20 minutter hvis du sleper på 3 urolige 8-åringer. klein-vernich

Til slutt vil jeg vise dere det fantastiske e-bayhuset i Weilerswist …e-bay huset

…og den tyske Erna Solberg.tyske erna

Jeg syns nå i hvertfall at de ligner   http://www.snl.no/system/images/s/solbergerna.jpg

Nå venter jeg bare på at Jochen, som bor her i et par dager, skal begynne å lage mat. Jeg er sulten! I morgen får Heike besøk av noen briter. Meningen er at de skal delta i Marathon-løpet i Köln som holdes nå til søndag.

Nå hørte jeg Jochen gå ut av rommet sitt, så da blir det forhåpentligvis snart middag!

Published in: on 01.10.09 at 4:08 pm  Comments (7)  

The URI to TrackBack this entry is: https://voodoobaby.wordpress.com/2009/10/01/117/trackback/

RSS feed for comments on this post.

7 kommentarerLegg igjen en kommentar

  1. Niice. Så veldig idyllisk ut ;D Liker at du har kort vei til Das MOO!
    (Kom deg på fb så du blir lettere å stalke! :P)

    • haha, das moo XD yeah, de er søte. men det er ikke så kult når bøndene gjødsler.
      ikke fjesbok >.< vil ikkeeee.

  2. Det var dette jeg venta på. Gata minner litt om hovedgata i Rossdorf, men det er vel ca. 4 mill. slike gater i BRD. Helt enig i at Helga ligner på Erna Solberg, dog er det uvisst hvorvidt Erna også er klar, kompetent og sosial:-). Når får vi se bilder fra ZOO? Har du kasta vegetarianismen over bord?

  3. Er ikke helt sikker på at Helga er det heller. Bildene fra Zoo’en vet jeg ikke helt om jeg skal poste, for det er så vanvittig mange av dem. Og nei, veggis er jeg fortsatt. Hvorfor tror du noe annet?

  4. awww så søt neele er 😀 ebay hus. haha. nice. og kuer! nå er det snart bare to uker igjeeeeen. weeeeee.

  5. Alle har et syskjen barn på Gjøvik eller i Tyskland tydeligvis …….
    ja, detta var kjente saker – vært her før følelse – fin bro litt Nipponaktig.

  6. yay! Herregudsåsøthuner 😀 XD
    Jeg tenkte jeg bare skulle si at jeg følger med litt jeg også! haha. Håper du har det fiiiint ^-^


Legg igjen en kommentar

